2016. okt. 27.

Könyv ajánló(mindenkinek, aki szeretei a fantázia sztorikat!)

Sziasztok!
Ameddig a kritikáitok elkészülnek, addig arra gondoltam, hogy írok egy pár bejegyzéses könyvajánlót, mindenféle kategóriából külön-külön, smindegyik kategóriában három könyv lesz, amit minél hamarabb ki szeretnék olvasni, vagy láttam filmbe, vagy már kiolvastam, vagy pedig elkezdtem olvasni. 
Ez a bejegyzés a fantasy, horror kategória lesz, szóval essünk is neki. 


Én elsőnek a személyes kedvencemet tenném legelőlre, az pedig nem más, mint Ransom Riggs-től a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei 1 (fanoknak tudni kell, hogy ebből három, azaz 3 kötet készült, mindegyik más címet kapva).


Amit a Moly ír róla:
„Fordulatos, ​​megindító, sajátos hangulatú regény. Izgalmasan társítja a furcsa régi fényképeket a felejthetetlen történettel.”

John Green, a New York Times újságírója, több sikerkönyv szerzője.

Egy rejtélyes sziget
Egy elhagyott árvaház
Egy különös fényképekből álló gyűjtemény



Ez vár felfedezésre a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei című felejthetetlen regényben, amely a fantázia és a fotográfia elegyéből kever izgalmas olvasmányt. Történetünk kezdetén rettenetes családi tragédia indítja útnak a tizenhat esztendős Jacobot egy távoli, Wales partjai közelében lévő szigetre, ahol felfedezi Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekek számára alapított otthonának omladozó romjait. Ahogy Jacob végigjárja az elhagyott hálótermeket és folyosókat, rájön, hogy Vándorsólyom kisasszony gondozottjai nem csak különlegesek voltak, de talán veszélyesek is. Lehet, hogy nem véletlenül száműzték őket egy kietlen szigetre. És valamiképpen – lett légyen ez bármilyen valószínűtlen – talán még mindig élnek.
Ez a nyugtalanító, réges-régi fényképekkel illusztrált regény élvezetes olvasmány felnőtteknek, tiniknek és bárkinek, aki élvezi a hátborzongató kalandokat.

Amit a Port.hu ír: 
Jake imádott nagyapja nagyon szeretett füllenteni. Sokat emlegetett gyerekkori emlékei mind olyanok, mint a tündérmesék. A srác nem sokat örököl a nagypapája után: csak pár furcsa feljegyzést - amelyekről hamarosan kiderül, hogy nyomok, amiket követve Jake egy különleges világ felé indulhat el.
Még az is lehetséges, hogy az öreg nem volt hazudós, és legőrültebbnek tűnő történetei valóban megestek. Igazán létezik a Sziget, igazán lehet az időn kívül élni, és működik Vándorsólyom kisasszony iskolája, ahova azokat fogadják be, akik kivételes képességeik miatt kívül rekednek az emberi társadalmon.
Sajnos az sem volt kitaláció, hogy ez a világ nagy bajban van: és talán éppen Jake az, aki megmentheti. Ha először elhiszi, hogy mi a dolga...



Amit én gondolok:
Egyszerűen mesés. Bár eddig csak filmben láttam, de azt is csak félig, mert a drága online-filmek csak félig töltötte fel, viszont az a fél rész, valami szuper jóra sikeredett. Mindnekinek, még a fantasy-t nem kedvelőknek is merem ajánlani, mert egy csomó izgalom van a történetben, egyaránt filmben, és biztosan a könyvben is. (Tudni illik, összeírtam egy karácsonyi kívánságlistát könyvekből, és hát az egy másfél oldalnyi A4-es lap lett, és ez a könyv került a legelejére.)
Szóval szerintem bártan lehet azt mondani, hogy ez a történet, egy igazán különleges történet, s minden korosztálynak ajánlott, viszont - szerintem - csak 14 éves kor felett.


Aztán jöjjön a második nagy kedvenc, Kresley Cole, a Méreghercegnő c. könyvével. 

Amit a Moly mond róla: 
A tizenhat éves Evangeline „Evie” Greene irigylésre méltó életet él – mígnem rémisztő hallucinációi támadnak. Amikor egy apokaliptikus esemény megtizedeli louisianai szülővárosának lakosságát, megölve mindenkit, akit szeret, Evie rájön, hogy a hallucinációk voltaképpen a jövőre vonatkozó látomások voltak – amelyek továbbra sem szűntek meg. Az életéért küzdő és válaszok után kutató lány kénytelen segítséget kérni a lápvidék rossz oldalán élő osztálytársától, Jack Deveaux-tól. De egyedül egyikre sem képes.
A meglehetősen hosszú bűnlajstrommal rendelkező Jack, a maga komisz vigyorával és kirívó viselkedésével, nem olyan fiú, akivel Evie barátkozni szokott. Bár egyszer már gúnyt űzött Evie-ból és mindabból, amit képvisel, Jack most mégis vállalja, hogy megvédi a lányt. Evie tudja, hogy nem bízhat feltétel nélkül a fiúban, de vajon képes lesz neki ellenállni, ha egyszer letörli a képéről azt a komisz vigyort?
Kiben bízhat Evie?

Amit egy másik író gondol róla:
 Én eddig nem olvastam még ilyen könyvet Kresleytől. Olvastam már pár részt még régebben az erotikus sorozatából, azokat nagyon szerettem, de kíváncsi voltam, hogy tud -e jó YA könyvet is írni, és jelentem, hogy sikerült neki. 

A kötet keretes szerkezettel indul. A jelenben a világgal történt valami, Evie bolyong és egy idegentől kér segítséget... majd elkezd beszélni a múltról és itt visszaugrunk az emlékeibe. Hogyan lett olyan a világ, amilyen, hol töltötte a nyarat, és miért, mik kínozták, majd mesélt a csábos de jóképű cajun fiúról, és hogy mi történt vele a világ vége után. Azt is mondhatnánk ez egy szépen kezdődő utópisztikus/disztópás kötet, benne az esendő tinilánnyal, és a helyes, macsó, de szeretni való és jóképű tini pasival. 

Ami mindezt megbolondítja, a mellett, hogy majd egymás segítségére, elfogadására, bizalmára szorulnak a veszélyessé vált világban, az a tarot és az Arcanumok. Ha jól emlékszem 22 (vagy 24) tartot kártyáról beszélünk, amit a könyvben egy-egy ember testesít meg. És ezek között is a legerősebbek a fő Arcanumok (Evei persze közéjük tartozik, ő a Császárnő). Mindegyiküknek meg kell ismernie az erejét, és végül meg kell küzdeniük egymással, mert csak egy maradhat. 
Evei lassan de biztosan ráébred a saját erejére (ami a mellett, hogy eléggé morbid, szerintem jó képesség) de rá kell jönnie, hogy kiben bízhat, ki barát, ki ellenség, kivel szövetkezhet és ki ellen...

Az ötlet és a téma is nagyon jó, eredeti, még nem sok ilyet olvastam, főleg nem disztópiában. Az elején nekem kicsit lassan indultak be a szálak. Mesélünk, nem tudjuk hol vagyunk, mi történt pontosan, és ez egy felől lehet izgalmas, mert az ember kíváncsi és azért olvas tovább, hogy ezek kiderüljenek és kibontakozzon a cselekmény (én ezt az utat jártam be, bár nehéz volt az elején) vagy ha nincs szerencséje az írónak, itt adom fel, teszem félre, és későbbre hagyom, vagy nem is folytatom. Engem már nem köt le sokszor a háttérleírás, milyen minikben vannak, milyen csajos dolgokat akarnak csinálni. Onnantól kezdtem el élvezni a kötetet, mikor Jack-el beszélgettek, sokkal jobban érdekel és leköt egy jól megírt párbeszéd, mint egy fecsegős, csacsogós leírás, hogy aláfesse a hangulatot. Elég ilyet olvastam már, el tudom képzelni.

Onnantól, ahogy viszont ahogy a belső világ megváltozik (értsd, eljött a világ vége), a dolgok érdekesek lettek, menekülünk, vadászunk, és jönnek az új érdekes karakterek, belemélyedünk a világba. Innen elkapott, és beszippantott, a második felét egy este alatt olvastam el.

A karakterek közül Jack és persze Matt Mathew egyértelműen viszik a pálmát, Talán Matt-et szerettem benne a legjobban. Jack-et a párbeszédek és a karakter hűsége miatt. Evei meg egy kicsit tipikus lány főhősnő, néha gyámoltalan, és mindenre lassan ébred rá, de a könyv végére ő is összekapja magát. Akire nagyon kíváncsi vagyok majd a következő részekben az a Halál, elég csábítónak ígérkezik az látottak alapján.

Ott a végén van egy jó kis csavar, amit nem vártam, és nem gondoltam, meglepett, de nagy tetszett, végig mozgásban tartja az elmét, ott van, csak nem vesszük észre a jeleket, és amikor a végét olvastam, vissza akartam lapozni, azokhoz a részekhez, hogy lássam, tényleg benne volt -e, és csak én nem vettem észre, vagy csak utalt rá. Minden esetre egy könnyebb függővéget kapunk, de mindenképpen izgalmasak lesznek.


Amit én gondolok róla röviden:
Mikor megláttam a borítóját a kutakodás közben, én már rögtön tudtam, hogy nekem kelleni fog ez a köyv, és ki fogom olvasni. Hát nem is csalódtam a tartalmat ítélően. Mivel nekem mindenem a fantasy, és az ilyesfajta kategória. Más fajta könyvet még nem olvastam Kreslex-től, viszont ezzel nagyon meggyőzött, hogy lassan össze kell gyöjtögessem szépen a könyveit, és el kell kezdjem olvasni.
Én meg mondom őszintén, hogy nem egyszer, hanem kétszer olvastam el a könyvet. Egyszerűen annyira magával tud ragadni már az első két sora, hogy ezt a tizedik oldalnál eldöntöttem: kétszer ki fogom legalább olvasni. S ahogy előtárja az olvasó elé azt a világot, amit ő ott elképzelt, a cselekményeket, a mindent. Egyszerűen erről a könyvről nem lehet rosszat írni. Vagy csak én nem tudok? Szóval elsősorban 14-16 éveseknek ajánlanám, azoknak, akik még csak most kezdik megkóstolni a könyvmoly életet, és a könnyen elképzelhető dolgok a kedvenceik. Ennél a történetnél abszolút nem kell gondlkoznod semmiféle területen, hogy hova képzeld el. Ez a könyv olyan, mintha egy film lenne a fejedben, ami már magától folytatódik, s nem is kell olvasnod. Például én is voltam így párszor a könyvvel. Olvastam és olvastam és egyszer csak azt vettem észre, hogy megálltam az olvasással, és az agyam vitte tovább a történetet. Viszont ugyanúgy olvastam, csak  cselekménye lejátszódott az agyamban, le tudtam következtetni a követkeő jelenetet az előző szituáció alapján.
Aztán a karakterek is rögtön levehetőek voltak, már a történet legelején.
Ajánlanám mindenkinek, aki éppen egy misztikus, jó/rossz pasis könyvet keres, de még nem találta meg.


A harmadik helyen pedig, C. J. Daugherty-től az A Cimmeria titka című könyv.  

Amit a Moly mond róla:
Allie ​​élete darabokra hullott szét. A bátyja eltűnt, utálja a sulit, ahova jár, a szüleitől sem számíthat megértésre… és már megint letartóztatták. Nem csoda, hogy az ősök megint új suliba küldik. De ez egyszer valami teljesen szokatlan helyre. Allie nem érti, hogyan kerülhetett a Cimmeria Akadémiára, oda, ahol a felső tízezer csemetéi tanulnak a patinás kastély festményekkel díszített falai között, vagy éppen a bálon táncolnak gyönyörű estélyi ruhában és szmokingban, kényelmükről pedig személyzet gondoskodik. A legnagyobb rejtély Allie számára mégis az Éjjeli Iskola, amelynek céljáról, működéséről és tagjairól csak a beavatottak tudhatnak.
Allie érkezését a többiek is értetlenül szemlélik, hiszen a lánynak sem társadalmi rangja, sem családfája, sem különleges képességei nem indokolják a Cimmeria Akadémiára való felvételét. Gyanakvó ellenségei mellett barátai is akadnak, de Allie rajtuk is nehezen igazodik ki. Abban sem biztos, kinek őszintébbek az érzései a két fiú közül: Sylvainnek, a jóképű francia arisztokratának vagy Carternek, a mogorva árva fiúnak. Egymást követik a különös események, melyek következtében a lányt egyre nagyobb veszély fenyegeti.
DE VAJON KIBEN BÍZHAT MEG ALLIE, HA MINDENKI HAZUDIK?


 Amit egy másik könyvmoly gondol:
A történet egy angol bentlakásos iskolában játszódik, ahová szülei büntetésből íratták be Allie Sheridant, miután több alkalommal is meggyűlt a baja a rendőrséggel. Habár Allie nem szívesen hagyta el Londont, igen gyorsan sikerült beilleszkednie Cimmeria különös világába, és rövid időn belül barátokra lelt.
Hamarosan viszont rá kellett döbbennie, hogy itt valójában semmi nem az, aminek látszik. Furcsaságok, sötét titkok, átlátszó magyarázatok szövik be a mindennapi életet ezen a speciális helyen, amiről eddig a legtöbb ember még csak nem is hallott. Allie-nek elsősorban el kell döntenie, hogy kiben bízhat és kinek a segítségére számíthat, ha ki akarja deríteni az intézmény titkait, és hogy ő maga mit is keres itt valójában, hiszen egyedül képtelen lenne felgöngyölíteni ezen zárt közösség mélyén lapuló, kiterjedt összeesküvést, amiről senki sem akar vagy nem mer vele beszélni.
A regény cselekménye izgalmas és érdekfeszítő. Emellett sikerült igen jól érzékeltetni a hely hangulatát is. Ebben az ódon épületben bármi megtörténhet, a körülötte lévő erdőben szörnyek is rejtőzhetnek, és a tisztáson álló kápolna ősi freskói igen baljóslatúnak tűnnek, főleg sötétedés után.
Maguk a karakterek igen kedvelhetőek negatív tulajdonságaik ellenére is. Igazi kamaszok, akik keresik önmagukat, helyüket a világban, a szerelmet, próbálnak segíteni egymásnak, kíváncsiak mindenre, sokat pletykának, miközben igyekeznek megfelelni az iskola elvárásainak, de nem riadnak vissza a szabályok megszegésétől sem.
Összességében az a könyv igen kellemes kikapcsolódást jelentett számomra, és nagy részét egyetlen délután alatt olvastam el, mert nem bírtam letenni. Remélem, hamarosan megjelenik a következő kötet is magyar nyelven.


 Amit én gondolok a könyvről röviden:
Még nagyon a könyv elején tartok, viszont rettentően izgalmasnak ígérkezik. Az egész sztori elején megtudhatjuk, hogy Allie, egy rosszcsont lány, aki mindenkinek keresztbe akar tenni, egyik barátjával, s ami az utolsó esetüket illeti, már megint összetűzésbe kerülnek a rendőrséggel. Nos, be kell vallani, Allie egy nem kislány.
Aztán egyik napról a másikra,a szülei elviszik a messzi távolba, a Cimmeris akadámiéra, ahol pont olyan különös dolgok történnek, mint egy misztikus filmben.
Egyrészt hátborzongatónak tartja, másrészt viszont semmi kedve nincs egy új közösségbe csöppennie, mikor már megtaláltam a maga kis világát. 
Így a napokban, ahogy tovább olvastam a könyvet, egész izgalmassá kezd válni a történet. Allie és az újdonsült barátai - akiknek a nevét eljelejtettem - egyfurcsa dolgot vesznek észre, de azt majd megtudjátok, hogyha beleolvastok a könyvbe. Mellesleg szeritnem ez a történet teljesen, egyedi, eddig még nem találkoztam ilyen könyvvel. Szóval mindenkinek ajánlanám, minden korosztályból, mert ez is egy tökéletes könyv, s teljesen beleélheted magad Allie kis világába.



Nos, szerintem ennyi is lenne ez a fantasy könyvcsordulat, szóval jó olvasást, s a jövőhéten érkezik a másik bejegyzés, amely valószínű, hogy a horror kategóriás könyvcsoport lesz. 

Pusszantás, jó őszi szünetet mindnekinek!
Ciara N. Malone

2 megjegyzés:

  1. Ebbol kettot ismerek, de meg nem vettem ra magam az olvasasra, ezek utan azt hiszem, minel hamarabb bele kell kezdenem :3 Aztan a harmadik...Azt sem szabad kihagyni.

    Puszi, jo bejegyzes lett, es ne haragudj az ekezetlensegert :/

    Barby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyet értek, mindegyiket érdemes elolvasni, szuper jó könyvek ^^

      Semmi baj, gondolom telefonról vagy :D

      Ciara

      Törlés

Anaya zatracone-dusze